الاثنين، مارس 11، 2013

Death to half deer British الموت لنصف غزلان بريطانيا




Death to half deer British
Death to half deer British الموت لنصف غزلان بريطانيا


يوصي علماء وباحثون بريطانيون في مجال الحياة البرية والحيوانات بإعدام نصف الغزلان البرية الموجودة في بريطانيا، بعد أن وصلت أعدادها لأكثر من مليون ونصف حيوان.
وقد تتسببت الغزلان في بريطانيا في إتلاف مساحات شاسعة من الغابات البريطانية والمزارع، علاوة على دورها في إلحاق الضرر بآلاف السيارات سنويا في حوادث سيرو مقتل وإصابة المئات ، حسب إحصاءات بعض اكاديميات المختصة .
وتقول الباحثة في جامعة "شرق أنغليا" البريطانية Christine Wiper - كريستين وايبر في تصريحات : إذا تركنا الغزلان تتكاثر بشكل طبيعي فمعنى ذلك أننا سنخسر مساحات أكبر من الغابات لأن الغزلان سوف تأكلها. أعتقد أنه يجب إعدام من 50 إلى 60 % منها حتى نحدث التوازن".
وأضافت Christine Wiper وايبر أن الغزلان تخل بالتوازن البيئي في بريطانيا عن طريق التهام كميات كبيرة من الطعام، ما يجبر أنواعا أخرى من الطيور على الهجرة، ومنها Nightingales العنادل التي أصبحت نادرة في بريطانيا.
وفي Vetford "ذيتفورد" - إحدى أكبر الغابات في بريطانيا - يوجد نحو 14 ألف من الغزلان في مساحة 52 فدان، ويقتل منها سنويا نحو ألفي حيوان.
ويقول خبير الحياة البرية في هذه الغابة Trevor - تريفور بانهام: "علينا أن نحاول السيطرة على هذه الأعداد. لو تركناها فسوف تخرج عن السيطرة فعلا. إعدام أعداد كبيرة منها بات أمرا ضروريا".
لكن إعدام الحيوانات بشكل عام يعد قرارا غير مرحب به من قبل الجمعية الملكية للحد من سوء معاملة الحيوانات، إلا إذا كان هناك "دليل قوي" على أضرارها.
يذكر أن عدد الغزلان البرية في بريطانيا حاليا هو الأكبر منذ العصر الجليدي
Scientists and researchers recommend execution half wild deer in Britain, having arrived in numbers to more than a million and a half animal.
The cause deer in Britain in the destruction of vast tracts of forests and farms, as well as its role in the death and injury of hundreds and damaging thousands of cars annually in traffic accidents, according to statistics from the Academy.
Says a researcher at the University of "East Anglia" British Christine Wiper in remarks for "Sky News": "If we let deer breed naturally, it means that we will lose larger areas of forest because deer will eat. Think it must execution of 50 to 60% of them even make a balance. "
Wiper added that deer disturb the ecological balance in Britain by gorging on large amounts of food, forcing other species of birds on migration, including Nightingales, which have become rare in Britain.
In "Vetford" - one of the largest forests in Britain - there are about 14 thousand of deer in an area of ​​52 acres, and which annually kills about two thousand animals.
He says wildlife expert in this forest Trevor بانهام: "We have to try to control these numbers. If we left you will get out of control really. Execution of large numbers of them is essential."
But executions of animals in general is unwelcome decision by the Royal Society to reduce the ill-treatment of animals, but if there is "strong evidence" of the damage.




0 التعليقات: